Powered By Blogger

Kasihku

 10 Mei 2023

Aku sendiri lupa hari ini hari jadiku, dimana 31 tahun yang lepas ibuku sibuk seharian bertarung nyawa untuk melahirkan diri ini. Semoga emak dipanjangkan umur juga dirahmati Allah. 


Pada jam dan bulan ini, cuaca sungguh panas sekali. Aku hanya melayan perasaan di Youtube, menonton video arwah Saleem dari kumpulan Iklim. Lagunya Juwita, dinyanyikan live sekitar tahun 2007. 


Masih kuat dalam benak aku bahwa tahun 2007 lah tahun pertama aku dengarkan lagu ‘Juwita’ ini. Dengar pun secara tak sengaja dari telefon bimbit Sony Cybershot (harganya sekitar RM800 pada tahun 2007). 


Minggu ke bulan, manakala bulan ke tahun, aku masih gemar dengan lagu ini. 


7 Oktober 2022. Anak perempuanku lahir. Namanya Juwita. 


Semoga Juwita sentiasa menjadi juwita kepada Abahnya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan