Powered By Blogger

Bitcoin jatuh ke USD30k

24 Jun 2021, 3:29 pagi, Rabu. 


Sudah lebih kurang sebulan aku terperuk di rumah, di tempat yang asing dari mana aku berasal. Mujur ada isteri disisi.

Tahun ini tahun kedua di mana bangsa manusia melalui pandemik penyakit. Sepanjang aku hidup, beberapa kali wabak berlaku seperti SARS, MERS, dan virus nipah. Digabungkan semua, virus ini lain macam perginya. Kehidupan berubah, kebebasan ditarik. Bila bila masa boleh dibuang kerja. 

Jam ini, radio baru saja memutarkan lagu ‘Matahari’ karya Agnes Monica. Dengar dengar Agnes kini menetap di Amerika Syarikat, tapi kurang aku peduli pasal halnya. 

Sambung. 

Oleh sebab kekangan dari kerajaan untuk melepaskan aku pergi membanting tulang, takwim aku hanyalah di perbaringan, menonton, dan menggodek telefon bimbit. Di jam-jam sebegini, rasa rindu pada dulu. Tak tahu apa yang dirindukan, mungkin rindu ketika muda dan berkawan. 

Ketika masih kuat kesana sini. 


Aku harap kau semua sihat. Sampai jumpa lagi. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan