Powered By Blogger

Sejenak

30 Jun, 0210hrs


Aku masih di katil yang sama, bilik yang sama, dan rumah yang sama. Ketika kecil, selalu aku terfikir tentang hari di mana aku akan meninggalkan rumah menempa hidup sendiri. Iyalah, orang tua ku sendiri datang dari selatan Malaysia, jauh merantau meninggalkan kampung halaman untuk membina hidup sendiri. 


Aku masih disini. 


Hari ini juga merupakan bari terakhir ibuku bekerja. Hampir 3 dekat perempuan ini membanting tulang untuk membesarkan anak - anaknya. Jauh sungguh perjalanan ini, perit untuk dikenang semula. Acap kali insan ini berbicara bahasa tuhan, untuk dimudahkan segala urusan. Sudah sampai masanya untuk ibu berehat dan menikmati keindahan alam ciptaan tuhan. Pergilah berjalan dan mengagumi kebesaran-Nya. 


Sungguh, hidup ini memang getir. Aku berdoa semoga semuanya dapat dilalui dengan hati yang tenang. 


Selamat malam. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan