Powered By Blogger

Malam melankolik

Malam ini adalah antara malam - malam al-qadr untuk Ramadhan 2020, jam 1.03 a.m


Aku baru sahaja merancakkan fasa kehidupan aku dengan menikahi seorang gadis cantik dari Serting, Negeri Sembilan. Segala - gala tentangnya membuat aku cinta, sayang, dan rindu. Indahnya bukan kepalang, langsung tidak boleh diadili dengan taip-an di Blogger. Aku merindu dia walaupun bertentang mata. 

Di dalam seribu kegembiraan ini, Allah hadirkan sekelumit rasa sedih. 

Aku meninggalkan rumah ibuku buat selamanya. 

Fasa ini memerlukan aku untuk keluar dan menconteng kertas kehidupan aku yang baru. Segala benda yang dulu aku rasa biasa ketika di rumah ibu, menjadi kemanisan ketika difikirkan. 

Semuanya tidak boleh berulang kerana aku adalah suami. Aku merindui ibu dan segala kekurangan di rumah. Semoga Allah merahmati mu, Emak. 

Kepada isteriku, tiadalah janji selain aku akan bertanggungjawab kepada kau sehingga akhir hayatku. 



Anak yang menyayangi isteri dan merindui ibunya,

Efendi Johar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan